Merida hegyikerékpárok A-tól Z-ig

Tízen évvel ezelőtt mennyire egyszerű dolga volt a kerékpár vásárlónak, ha terepezésre alkalmas bringát szeretett volna venni! Bement a kerékpárboltba, és azt mondta: „egy mountainbike-ot szeretnék”. Erre pedig a kereskedő mutatott neki többfélét, esetleg visszakérdezett, hogy merev vázast, vagy összteleszkópos kivitelt szeretne? Mára ez a kérdés sokkal bonyolultabb lett, ezért is szeretnénk egy kis segítséget nyújtani a bringáink közötti eligazodásban. 
 
200317 me bemutato 1
 
Régen csak a 26”-os kerékméret létezett a hegyikerékpároknál, mára pedig a Merida kínálatában is már csak a belépő kategóriában találsz ilyeneket, mert a 27.5”-os és a 29”-os kerekű gépek átvették az uralmat. Az utóbbi években pedig tovább bonyolódott a helyzet a „plusszos” kerékméretekkel, hiszen mind a 27.5”-osból létezik 650B+ méret, mind a 29”-osból és a fatbike kerekekről még nem is beszéltünk. Miért kell ennyi féle-fajta kerékméret? A mountain bike-ok kínálata is specializálódott, ahogy ezt az országúti bringáknál láthattuk, ezért a kerékméreteket is a felhasználási területekhez igazítják. Talán ezen analógia mentén be tudjuk mutatni nektek a Merida kínálatát, hogy könnyebben ki tudjátok választani a nektek megfelelőt, mivel már az oldalunkon is kerékméret szerint válogathattok!
 
20-D_bluylo_MY2020.jpg
Merida 2020 Big.Seven 20-D
Terméklap
 
Ahogy már említettük, a belépő szintet, a Merida Big.Seven / Big.Nine 20/40 széria jelenti, ami azoknak készült, akik nem terveznek komoly hegyikerékpározást, vagy maraton versenyzést, de szeretnének földutakon is közlekedni, túrázni, esetleg a környékükön nagyon rosszak az útviszonyok. Erre a felhasználási területre ezek a kerékpárok tökéletesek. Természetesen már itt is megtalálhatóak a hidraulikus tárcsafékek és a teleszkópos villák is, hiszen vérbeli hegyikerékpárok ezek, csak kedvezőbb áron. 
 
500_ttnblk_MY2020.jpg
Merida 2020 Big.Nine 500
 
Magasságunknak megfelelően választhatunk, hogy 27.5” (650B) vagy 29”-os kerékkel szeretnénk megvenni a bringát. És ezt már a Big.Seven illetve Big.Nine 20-D esetében is megtehetjük! A Merida törekszik arra, hogy mindenki a kerékpározási stílusának, és főleg a testmagasságának megfelelő kerékmérettel tudjon tekerni. A Big.Seven esetében, mivel ez a kisebbik, 27.5”-os kerekű, egészen XS (13.5”) vázmérettől lehet válogatni L (18.5”)-esig. Miért nem S (15”)-XXL (23”)-ig mint a 29”-os kerekű Big.Nine-nál? A válasz egyszerű. A 29-es kerékméret nem ideális azoknak, akik testmagassága 160 cm alatt van, de igazából csak a 175 cm fölöttiek fogják tudni kihasználni a nagyobb kerékméret előnyeit. Akik viszont 180 cm fölötti magasságúak, azoknak a 27.5”-os lesz túl „kicsi”, nekik sokkal előnyösebb a 29”-os méretű. Ezért készíti a Merida „eltolva” a vázak méretezését, és a Big.Seven esetében XS-től L-esig megy a méretezés, míg a Big.Nine-nál S-XXL-ig. Az S-M-L méret mindkét modellnél jelen van. 
 
 200317 me bemutato 2
 
Ne gondolja azonban senki, hogy csak belépő szintű Big.Seven illetve Big.Nine gépeket tartalmaz a Merida kínálata, hiszen a Big.Nine Team nyergében számos nemzetközi, és hazai győzelem született, sőt a Big.Nine Team nyergében lett Gunn Rita Dahle maraton világbajnok 2015-ben, ami a nem kevesebb, mint tizedik világbajnoki címe volt! Tehát a „BIG” széria a hétvégi kiruccanásoktól a profi versenyzésig kínál hegyikerékpárokat 189.900-től 1.790.000-ig.
 
200320 mtb a-z 1
 
Innen már egy lépéssel odébb az összteleszkópos bringák vannak, és persze nem lesz olyan könnyű a választás mint a merev vázasok esetében, mert itt a kerékméret már nem a testmagasság függvénye, hanem a felhasználási területé. A Ninety-Six, One-Twenty, One-Forty, One-Sixty nevű fully-kból áll a Merida össztelós palettája, jelentősen eltérő tudással.
 
9000_blkgld_MY2020.jpg
Merida 2020 Ninety-Six 9.9000
 
Ha XCO versenyzés a cél, akkor a Ninety-Six a jó választás. Számos világkupa győzelem és dobogó kötődik a Ninety-Six néven futó modellhez, melynek nevében a „ninety-six” a rugóutat jelöli, vagyis 96 mm-t mozog hátul. A nagyobb kerékátmérő miatt „haladósabb” a bringa, és a mai technikás, letörésekkel tarkított XCO versenypályákon is előnyösebb mint a 27.5”-os kerékméret. Mivel ultrakönnyű karbon vázas bringáról van szó, ezért a vételára is magasabb, de a piacon egyre kevesebb a 10 kg körüli össztelós versenymonti, a Merida pedig ilyet is kínál neked!
 
9_7000_redblk_MY2020.jpg
Merida 2020 One-Twenty 9.7000
 
Még mindig akár versenyzésre is alkalmas, de már a maraton és túra/trail kategóriában, a One-Twenty széria, ami hátul 120 mm-es rugóúttal rendelkezik, és nagyon széles körben használható, hiszen élménnyé teszi a terepen való túrázást, de nem lepődik meg a nehéz ösvényeken sem. Kevés dolog állja az útját. Az összteleszkópos hegyikerékpárok között itt találsz egészen kedvező árú modellt is, mint például a One-Twenty 600-as, de olyan karbon csúcsmodellt is mint a One-Twenty 9000:
 
190326 MEMTB 4
 
José Antonio Hermida és az új One-Twenty 9000
 
 
 
700_redred_MY2020.jpg
Merida 2020 One-Forty 700
 
Amikor valami többre vágysz, valami vadabbra, és mindezt terepen, akkor hosszabb rugóútra lesz szükséged! Tudásában túlmutat az előzőeken a One-Forty, melynek váza 140 mm-t mozog, elöl pedig 150-es villával szerelik. Igazából a hazai hegyek között ez a bringa mindenre elegendő, akkor is ha nagy tempóval szoktál lejtőzni, és nem félsz az ugrásoktól sem. Ami a jó hír, hogy geometriájának köszönhetően nem csak a lejtőn, hanem az emelkedőn is hű társad lesz, sőt akár túrázni is kiváló, hiszen súlyban nem igazán tér el az előbb bemutatott One-Twenty-től. Brutális, 2.6” széles gumikkal szereli a Merida ezen hegyikerékpárjait, így tényleg mindenen(IS) át tudsz menni vele. 
 
400_redred_MY2020.jpg
Merida 2020 One-Sixty 400
 
A csúcsot, legalábbis rugóútban biztosan a One-Sixty jelenti, 160/170 mm-es rugóúttal az endúrózás fanatikusainak. Kisebb csoda, hogy mégis lehet vele hegynek fölfelé haladni, ahogy arról a Bikemag.hu is beszámolt. Lefelé pedig kevés ellenfele akad, módosítás nélkül alkalmas akár enduro versenyzésre is! Természetesen itt is már „csak” 650B-s kerékmérettel lehet találkozni, hiszen minél durvább a felhasználási terület, annál jobb ez az átmérő. Ezzel a montival tényleg nincsen lehetetlen, és a lejtőn csak a bringás tudása szabhat határt a száguldásnak. 
 
Ezennel majdnem a végére értünk a Merida hegyikerékpáros palettájának, és talán az eltérő kerékméretek is kicsit jobban áttekinthetőek lettek. Azonban a legújabb trend, az elektromos rásegítés, megbolondítja még az összképet, ugyanis majd mindegyik hegyikerékpár kapható pedelec/ebike kivitelben is. Természetesen ezen nem „motorok” hiszen a rásegítés csak tekerés közben működik, és a rásegítés mértéke függ a pedálozásba befektetett energiától!
 
Az eONE–SIXTY a Merida márka történetének legsikeresebb szereplője, az elmúlt három évben a legtöbb nemzetközi teszt győztese. De a gyorsan változó és fejlődő iparágban szükség volt arra, hogy a Merida előrukkoljon egy újabb nagy dobással. A sikeres előd előnyös tulajdonságaira építve, de a kor elvárásai szerint újragondolva a Merida új endurója laposabb fejcsőszöget kapott, karbon első, alu hátsó háromszöget, és az új, vázba integrált Shimano akkumulátornak köszönhetően egy karcsúbb, normál hegyikerékpárhoz közelítő külsőt.
Alapanyagként, könnyű alakíthatósága miatt, a karbon volt a legalkalmasabb, mivel így volt a legjobban megvalósítható a könnyű súly és a merevség kombinációja. Az 1,5 colos TAPERED fejcsőnél a karbon szövetbe egy alumínium persely lett beépítve (Internal Block), meggátolandó, hogy a villa válla esés esetén alulról megsértse a merevség miatt teljesen egyenesre alakított alsó csövet. A fejcső további fontos része a rendkívül látványos Thermo Gate, ami tulajdonképpen egy szellőző rendszer. Mivel a karbon nem jó hővezető ezért meg kellett oldani, hogy a külső és belső hatásokra keletkező hő eltávozzon a vázból, elkerülendő az akkumulátor túlhevülését. 
A kerekek eltérő méretűek. Elöl 29-es a könnyebb átgördülés és stabilitás miatt, hátul 27.5-es az erősebbre építhető kerék és a könnyebb, játékosabb irányíthatóság kedvéért.
 
9000_grnblk_MY2020.jpg
Merida 2020 eOne-Sixty 9000
 
eONE-FORTY
 
Idén nemcsak az eOne-Sixty újult meg teljesen a Merida kínálatában, hanem a csúcs e-bike kistestvére, az eOne-Forty is megkapta a topmodell fejlesztéseit, mellyel a kategóriájában az egyik legjobb „általános össztelós” e-bringa lett a piacon. 
 
Szoros kapcsolatban áll az eOne-Sixtyvel, mert valójában a két kerékpár váza megegyezik, ugyanazzal a technikai tartalommal ruházta fel a Merida őket, csak a rugóstag és a teleszkóp mérete lett kisebb. A nevéből adódóan elől 140 mm, hátul pedig 133 mm a rugóútja.
 
5000_ylwblk_MY2020.jpg
Merida 2020 eOne-Forty 5000
 
eBIG.NINE
 
Az új eBig.Nine az elődjéhez képest komoly fejlesztéseken ment keresztül. Az új generáció vázba épített akkumulátorral készül és Shimano STePS rendszer hajtja meg továbbra is. Az új eBig.Nine felszerelhető sárvédővel és csomagtartóval is, két kulacstartót tud fogadni.
Növeltük a gumiabroncsok méretét is, sárvédővel 2,2"-os, anélkül pedig 2,35"-os, ballonos külsőgumik használhatók. Az elődhöz hasonlóan a váz alacsony átlépési magassággal rendelkezik, de mostantól minden vázméret 29-es kerékkel készül.
A Merida eBig.Nine tökéletes túra és sport hegyi e-bike azoknak a bringásoknak, akik az emelkedőn egy kis segítséggel szeretnének feljutni. A sárvédő és csomagtartó nélküli változat remek szórakozást fog nyújtani hegyi túrákon és traileken.
 
500_telorn_MY2020.jpg
Merida eBig.Nine 500
 
 
Reméljük sikerült ezzel az írással megkönnyítenünk a választást, de ha mégis maradt volna benned kérdés, akkor gyere el a Concept Store üzletünkbe, ahol a Merida teljes választéka megtekinthető, sőt tesztkerékpárokkal is rendelkezünk, így magad is meggyőződhetsz a bringák viselkedéséről!
 
200317 me bemutato 4